Фото: Сцена „Маска“
Премијера представе „У име његово“ у среду, 14. фебруара, у 20 сати
Човек као марионета у рукама добра и зла
„Наша представа се бави вечном борбом између добра и зла који на земљи, својој „позорници“, користећи човека, воде битку за превласт“, каже Иван Томашевић
„Сцена „Маска“ је и овог пута публици припремила најлепши поклон за 14. фебруар. Представа „У име његово“, премијерно изведена крајем прошле године у Прњавору, имаће и шабачку премијеру.
Немоћ пред лукавством
„Наша представа се бави вечном борбом између добра и зла који на земљи, својој „позорници“, користећи човека, воде битку за превласт у свом „кабареу, мјузиклу, позоришту, циркусу“ ни сам не знам шта је, можда... животу“, објашњава потписник текста и режије Иван Томашевић, који са Анетом Томашевић игра у комаду. Живот на сцени је арена у којој се одвијају сукоби на свим пољима. С једне стране је ђаво, с друге анђео. Они се препиру бранећи свако своју тезу, а онда сиђу на земљу и користе човека да би доказали неке своје тврдње и теорије. Анђело и Демон се играју, кабаретски, користећи људе као играчке и манипулишу на странама добра и зла. Обичан човек је у свему томе немоћан и само се покорава идејама и једних и других.
За разлику од прошлогодишње „Брачне комедије“, овај комад би се могао назвати филозофском расправом о ситуацији у свету у коме живимо.
Основа приче
„Основа приче је персијска легенда која каже да се Богу времена Раздору родише близанци: Добро (Ормузд) и Зло (Ахриман). „Бог времена удеси да Ормузд први изађе из његове утробе, да би господарио својим братом и да би спречио Ахримана да направи штету у свету. Ипак, како је Зло лукаво и вешто, оно успева да одгурне Ормузда у току порођаја и прво угледа светлост звезда. Разљућен, Бог времена одлучи да Ормузду обезбеди савезнике: он створи људску расу која ће се борити са њим да би савладали Ахримана. У персијској религији људска раса се јавља као савезник Добра и по традицији завршиће победом. Једна друга повест о Раздору искрсава вековима касније, овога пута са супротном верзијом: човек као инструмент Зла“.
Противник (не) постоји
-Не постоји ништа јасно дефинисано у мноштву канала преко којих се обичан човек информише. Гледајући на неким каналима, видимо да је данас сунчано и топло, али ако пребацимо на други канал, видимо да је снег и да смо сиромашни. Све је то утицај неких интересних сфера добра и зла. Наша представа говори о томе како се разни појмови, попут демократије, слободе, партије, политике, тумаче на страни добра и на страни зла, та борба се на сцени одвија између Анђела и Демона- наводи он.
Како истиче, долазимо у ситуацију да је Демон схватио да је у опасности зато што се човек сувише окренуо злу, те страхује да више неће имати против кога да се бори, јер му је за опстанак неопходно да има противника, тј. добро.
-У таквој ситуацији одједном се појављују и демони и ђаволи који се боре за добро човека. У нашој причи, он жели да сагради храм коме ће се људи вратити да се моле богу. Наравно, против њега је сад анђео који схвата игру демона. Тако да долазимо у једну парадоксалну ситуацију која се на крају решава тако што видимо ту превару демона. Наравно, добро мора да победи- наглашава.
Обичан човек је збуњен и чини му се да су добро и зло заменили улоге. Захваљујући, напомиње, медијима, агресивности појединаца, група, сила моћи, често стекнемо погрешну слику и схватамо да се у ствари они који имају погрешне и зле намере боре за добро и обрнуто.
22 године Сцене „Маска“
Сцена „Маска“ настала је из жеље за позоришним играњем и истраживањем, а прва представа „Клара, догодило се нешто неочекивано“ изведена је 2002. године.
-Кад смо почињали, нисмо правили никакве велике планове, ни имали конкретну идеју. То је малтене спонтано дошло, у неком тренутку, кад је наше позориште мало стало са радом, а и захваљујући томе што смо ми посвећено радили и гледали да то што радимо буде добро. Свугде где смо гостовали добијали смо поново позиве и схватили то као подстицај да даље стварамо. Ни данас не правимо неке дугорочне планове, али сваке године урадимо по једну представу. Морам и овог пута да се захвалим Градској управи која нас подржава, помаже нам приликом путовања на фестивале и одабира програма за пројекте у култури- наглашава Томашевић.
Како каже Томашевић, публика у Прњавору је 22. децембра добро реаговала, пријатно је изненађен како су помно пратили тему која је несумњиво филозофски оријентисана. Кад напусте салу, и Шапчани ће се, поручује, замислити, о времену у коме живимо и свему што нам се догађа.
Немоћ пред лукавством
„Наша представа се бави вечном борбом између добра и зла који на земљи, својој „позорници“, користећи човека, воде битку за превласт у свом „кабареу, мјузиклу, позоришту, циркусу“ ни сам не знам шта је, можда... животу“, објашњава потписник текста и режије Иван Томашевић, који са Анетом Томашевић игра у комаду. Живот на сцени је арена у којој се одвијају сукоби на свим пољима. С једне стране је ђаво, с друге анђео. Они се препиру бранећи свако своју тезу, а онда сиђу на земљу и користе човека да би доказали неке своје тврдње и теорије. Анђело и Демон се играју, кабаретски, користећи људе као играчке и манипулишу на странама добра и зла. Обичан човек је у свему томе немоћан и само се покорава идејама и једних и других.
За разлику од прошлогодишње „Брачне комедије“, овај комад би се могао назвати филозофском расправом о ситуацији у свету у коме живимо.
„Основа приче је персијска легенда која каже да се Богу времена Раздору родише близанци: Добро (Ормузд) и Зло (Ахриман). „Бог времена удеси да Ормузд први изађе из његове утробе, да би господарио својим братом и да би спречио Ахримана да направи штету у свету. Ипак, како је Зло лукаво и вешто, оно успева да одгурне Ормузда у току порођаја и прво угледа светлост звезда. Разљућен, Бог времена одлучи да Ормузду обезбеди савезнике: он створи људску расу која ће се борити са њим да би савладали Ахримана. У персијској религији људска раса се јавља као савезник Добра и по традицији завршиће победом. Једна друга повест о Раздору искрсава вековима касније, овога пута са супротном верзијом: човек као инструмент Зла“.
Противник (не) постоји
-Не постоји ништа јасно дефинисано у мноштву канала преко којих се обичан човек информише. Гледајући на неким каналима, видимо да је данас сунчано и топло, али ако пребацимо на други канал, видимо да је снег и да смо сиромашни. Све је то утицај неких интересних сфера добра и зла. Наша представа говори о томе како се разни појмови, попут демократије, слободе, партије, политике, тумаче на страни добра и на страни зла, та борба се на сцени одвија између Анђела и Демона- наводи он.
Како истиче, долазимо у ситуацију да је Демон схватио да је у опасности зато што се човек сувише окренуо злу, те страхује да више неће имати против кога да се бори, јер му је за опстанак неопходно да има противника, тј. добро.
-У таквој ситуацији одједном се појављују и демони и ђаволи који се боре за добро човека. У нашој причи, он жели да сагради храм коме ће се људи вратити да се моле богу. Наравно, против њега је сад анђео који схвата игру демона. Тако да долазимо у једну парадоксалну ситуацију која се на крају решава тако што видимо ту превару демона. Наравно, добро мора да победи- наглашава.
Обичан човек је збуњен и чини му се да су добро и зло заменили улоге. Захваљујући, напомиње, медијима, агресивности појединаца, група, сила моћи, често стекнемо погрешну слику и схватамо да се у ствари они који имају погрешне и зле намере боре за добро и обрнуто.
Сцена „Маска“ настала је из жеље за позоришним играњем и истраживањем, а прва представа „Клара, догодило се нешто неочекивано“ изведена је 2002. године.
-Кад смо почињали, нисмо правили никакве велике планове, ни имали конкретну идеју. То је малтене спонтано дошло, у неком тренутку, кад је наше позориште мало стало са радом, а и захваљујући томе што смо ми посвећено радили и гледали да то што радимо буде добро. Свугде где смо гостовали добијали смо поново позиве и схватили то као подстицај да даље стварамо. Ни данас не правимо неке дугорочне планове, али сваке године урадимо по једну представу. Морам и овог пута да се захвалим Градској управи која нас подржава, помаже нам приликом путовања на фестивале и одабира програма за пројекте у култури- наглашава Томашевић.
Како каже Томашевић, публика у Прњавору је 22. децембра добро реаговала, пријатно је изненађен како су помно пратили тему која је несумњиво филозофски оријентисана. Кад напусте салу, и Шапчани ће се, поручује, замислити, о времену у коме живимо и свему што нам се догађа.
Д.Д.
Најновији број
25. април 2024.