Инфо

Берза

  • aero 1.650 ▼ -1,55%
  • dinnpb 3.480 ▼ -0,29%
  • impl 3.153 ▼ -1,47%
  • jesv 5.150 ⚫ 0,00%
  • kmbn 1.910 ▲ 0,26%
  • niis 679 ▼ -0,29%
  • puue 270 ⚫ 0,00%
  • rvst 1.950 ⚫ 0,00%
  • sjpt 151 ▲ 5,59%
  • svrl 600 ⚫ 0,00%
  • tgas 10.995 ▼ -0,05%
  • trbg 2.601 ▼ -13,30%
  • vbse 850 ▲ 1,31%
  • vtsr 650 ▲ 30,00%
  • vzas 80 ⚫ 0,00%
(19. јул 2018.)
НОВИ ТЕХНИЧКИ ПРЕГЛЕД ТРАЈЕ ДУЖЕ И ВИШЕ КОШТА

Опет по џепу грађана

Технички преглед сада траје 35 минута и кошта између 2.000 и 3.000 динара. У Шапцу има још места где су задржане старе цене
Од петог јула ове године у Србији се примењује нови третман када је реч о техничком прегледу путничких и теретних возила. Контрола је ригорознија, дуже траје, и самим тим је и скупља.
Намера државе је таква да се на овај начин аутомобили у Србији учине исправнијим, а да се власници четвороточкаша приведу памети и да редовније одржавају и контролишу своја возила.
Технички преглед сада траје 35 минута. Он почиње учитавањем саобраћајне дозволе и прегледом аутомобила како би се установило да ли возило има или нема физичких оштећења. Уколико има, онда није могуће урадити технички преглед док се не поправе. Следи идентификација возила која подразумева проверу шасије и мотора. Мотор код нас још нема „статус“ резервног дела, попут многих озбиљнијих држава у Европи. Возило се после тога фотографише и то - предња страна, задња, бочне и километража. Е, онда се проверавају издувни гасови, па трап. Када је реч о трапу, гледа се све. Ако нешто није у реду, зна се - поправка, па технички поново. На ред долази и провера кочионог система и светлосни елементи. Ако је све ово у реду, добија се потврда са којом може да се настави процес регистрације.
Досадашњи технички преглед је трајао доста краће и није подразумевао многе од наведених ствари. Потпуно не нејасно зашто би се на техничком прегледу проверао рад брисача, када је то нешто што рутинском контролом може да уради полиција на терени и да напише казну ако нешто није у реду.
Чињеница је да се у Србији вози много старих аутомобила, и да већини увек нешто може да се нађе, али је чињеница и то да је највећи узрок саобраћајних несрећа, укључујући и оне са смртним исходом, неприлагођена брзина и алкохол.
Када је реч о цени техничког предлога, као и до сада, она није јединствена. Било је индиција да ће бити иста за све, али договора нема. Препорука надлежне агенције је да то буде између 2.000 и 3.000 динара. Многи технички прегледи у Шапцу су се „пребацили“ на нову цену, а има и неких који су задржали старе цене. До сада се технички преглед наплаћивао од 500 до 1.500 динара. Реално би било да се цена новог техничког прегледа креће од 1.000 до 1.500 динара.
Јасно је да су све ово нови намети за наше возаче, који би сигурно да живе у срећнијој држави са нормалним примањима имали битно другачији возни парк. Овако нам остаје да се надамо да ће се у једном тренутку стати са новим идејама који за циљ имају само додатно финансијско исцрпљивање обичног света.
Проблем и
килограми
Има доста занимљивих ситуација када је реч о новом техничком прегледу. Једна од њих је да је нашем суграђанину одбијен технички преглед возила, јер је његов аутомобил био лакши седам килограма него што је прописано. Сличан проблем имају они који уграде плин, јер за тих неколико килограма колико им ауто буде тежи, ако се не уклапају у приписану меру, морају да издвоје додатна средства да би могли да заврше технички преглед.

У Словенији
десет минута
Занимљиво је да технички преглед у, нпр. Словенији траје свега десетак минута. За разлику од прегледа у Србији, Словенци проверавају само издувне гасове, кочиони систем и систем за управљање. Технички преглед је јединствен за све аутомобиле као и у Србији, без обзира на старост. У Србији је био предлог да се за сва возила старија од 15 година уведе обавеза техничког прегледа на шест месеци.
Н. К.

Најновији број

20. септембар 2018.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa