Info

Berza

  • aero 921 ▼ -0,22%
  • albs 250 ⚫ 0,00%
  • cnpr 900 ▼ -47,06%
  • dinnpb 6.000 ⚫ 0,00%
  • dnos 3.100 ⚫ 0,00%
  • enhl 450 ▼ -5,26%
  • fint 630 ▲ 1,61%
  • gfso 662 ▼ -3,36%
  • niis 560 ▲ 0,90%
  • puue 100 ⚫ 0,00%
  • rssds20202 98,00 ▼ -2,00%
  • rssds20213 97,00 ▼ -3,00%
  • rssds20214 96,00 ▼ -4,00%
  • tlvc 2.500 ⚫ 0,00%
(13. februar 2020.)
TELEFONSKIM POZIVIMA OBMANjUJU GRAĐANE

Masažer zlata vredan

Penzioneri najlakša meta. Iznos koji je u ugovoru naveden nije bio 9.000 nego 34.848 dinara, koje je Slavoljub bio u obavezi da isplati u narednih 18 meseci putem administrativne zabrane na penziju
Masažer zlata vredan
Svako ko još uvek ima fiksni telefon suočio se sa promocijama, anketama, “poklonima” neumornih pozivaoca, koji na neki čudan način znaju sve o vlasniku telefonskog broja. Imaju “magične” sprave za izlečenje svih bolesti za penzionere, jastuke i jorgane za nešto mlađe, pa čak i parfeme. Umeju i rođendan da čestitaju i ponude poklon, kom treba samo poštarinu platiti, znatno veću od vrednosti poklona.
Tu je i pozivanje na večere gde vešti trgovci nude naizgled obične predmete, ali po vrtoglavo visokim cenama, naravno samo tog dana je neverovatan popust, a uz to može i na rate. Uz uvežbane marketingške trikove, koje neko može smatrati i obmanom ili prevarom, ubede ljude da potpišu ugovor, a kada dođu kući i shvate da su istu stvar mogli da kupe za nekoliko puta manje para uglavnom je već kasno, jer negde sitnim slovima piše da prilikom odustajanja mora da se uplati trećina cene.
Penzioneri su najlakša meta. Oslabljenog zdravlja i otežane pokretljivosti brzo poveruju u priče o masažerima, foteljama, dušecima, koji će im za tili čas rešiti sve probleme.
Kako navodi osamdesetčetvorogodišnji Slavoljub Gajić iz Gornje Rumske, prihvatio je ponudu “lekara” da dođu kod njega i obave preventivni pregled. (Ministarstvo zdravlja zaista realizuje akciju preventivnih pregleda po kućama) Ubrzo su se pojavili muškarac i žena u kombiju beogradskih tablica i sa logom jedne privatne firme. Pitali su ga koju terapiju pije i stavili mu “nešto na prst”. To je valjda bilo dovoljno da mu uspostave dijagnozu i odrede terapiju – masažer koji košta 9.000 dinara i koji može platiti u 12 mesečnih rata.
Pojeli su, popili, pa tražili i da im spremi rakiju jer “nikada tako dobru nisu pili”. Ljubazni deka bio je srećan što je imao priliku nekog da ugosti u svojoj vikendici, što su gosti otišli zadovoljni, a on, mislio je, pazario nešto što će mu koristiti.
Slavoljubov sin Branislav kaže da je otac sestru i njega pozvao sledećeg dana i obavestio ih da je kupio masažer koji i oni mogu koristi. Kada je video spravu proverio je na internetu i video da se njena cena kreće od 2.000 do 5.000 dinara, te, iako je smatrao da je cena od 9.000 previsoka, rekao ocu da isplati masažer po ugovoru.
Problem je međutim nastao kada je Branislav pogledao ugovor. Iznos koji je u njemu naveden nije bio 9.000 nego 34.848 dinara, koje je Slavoljub bio u obavezi da isplati u narednih 18 meseci putem administrativne zabrane na penziju.
-Iako su mom ocu rekli da može da vrati aparat ako nije zadovoljan, u ugovoru piše da se prilikom vraćanja mora platiti trećina cene, što iznosi oko 100 evra. Na sajtu ove firme nisam uspeo da nađem cenu masažera, a pored njih prodaju još i posuđe i male kuhinjske i kućne aparate. Međutim, cene svega se mogu videti tek na prezentaciji. Posle više poziva i poruka uspeo sam da ih dobijem telefonom i rekli su mi da će u roku od 14 dana doći po masažer. To se nije desilo i administrativna zabrana je aktivirana. kaže Branislav Gajić, koji je podneo krivičnu prijavu protiv N.N. lica zaposlenog u ovoj firmi zbog prevare.
Pitanje koje muči našeg sagovornika je i to ko daje brojeve telefona penzionera po Srbiji ovakvim firmama i od njih pravi lake mete za vrhunske manipulatore, kako bi im uzeli dobar deo i onako niskih penzija.
Zabrinjavajuće je i što neretko zovu na rođendan i nude “poklon” što znači da im je dostupno više informacija od telefonskog broja.
Kako saznajemo i do Ministarstva zdravlja su stigle pritužbe većeg broja građana da su dobijali pozive na fiksni telefon od ljudi koji su se predstavljali kao njihovi zaposleni i raspitivali se o njihovom zdravlju. Za centralne medije demantovali su da fiksnim telefonom pozivaju građane na preventivne preglede.
Iz udruženja za zaštitu potrošača često apeluju na građane da ne nasedaju na ovakve obmane.

Bez odgovora druge strane
Pozvali smo broj telefona koji se nalazi na sajtu firme, ali kada su čuli o čemu se radi uputili su nas na drugi broj, sa drugim pozivnim, jer su oni “zaduženi za sve što ima veze sa prezentacijama”. Taj drugi broj bilo je nemoguće dobiti.
M.M.

Najnoviji broj

2. jul 2020.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa