У СУСРЕТ ЈУБИЛЕЈУ, 40 ГОДИНА ПОСТОЈАЊА И РАДА СРЕДЊЕ МАЧВАНСКЕ ШКОЛЕ У БОГАТИЋУ
ПРАТЕ САВРЕМЕНЕ ДРУШТВЕНЕ ТОКОВЕ
Технички услови су на високом нивоу. Школа прави план за увођење дуалног образовања. Влада тимски рад, слога, заједништво... Наши ученици при полагању пријемних испита у установама високог образовања су високо
котирани
котирани
Она је била међу првим ученицима новоотворене средње школе у Богатићу. Настава у првом разреду се одвијала у просторијама ОШ“Мика Митровић“ Богатић, као издвојено одељење Шабачке гимназије. Потом су се преселили у нову зграду где је наша саговорница, данашњи директор једине средње школе у Богатићу Милица Дражић завршила средњешколско образовање као лабораторијски техничар за физику. Након средње школе 1981. године уписује технолошко-металуршки факултет. Као дипломирани технолог почела је да ради у школи као наставник практичне наставе и стручних предмета у подручју рада пољопривреда, производња и прерада хране. Потом је радила као координатор практичне наставе, а 2014 изабрана за вршиоца дужности директора. Од 2015. је директор, једине средње школе у Богатићу, која сутра слави велики јубилеј, 40. година постојања и рада. И то је био повод разговора за “Глас Подриња”.
Четири деценије рада је иза школе и сигурно довољан период да се детаљније размишља о оправданости њеног постојања и утицаја на средину где егзистира?
Сама чињеница да школа успешно послује већ четрдесет година довољно говори о оправданости њеног постојања.
Свесни смо еволуирања једине средње школе у Богатићу, како у погледу назива, тако и опредељења у смислу школовања одговарајућих кадрова. Како би сте данас представили ову образовну институцију стару 40. година?
Наша школа се труди да иде у корак са временом, да прати трендове у образовању и технологији,али увек ослушкујемо потребе привреде округа. Трудимо се да понудимо профиле који су у исто време атрактивни и корисни.
Какве су могућности у погледу реализације наставног програма имајући у виду стимуланс али и стручну заступљеност кадрова у настави?
Наставни планови и програми се реализују у потпуности. Број и структура наставног и ненаставног кадра омогућава квалитетну реализацију образовно-васпитног рада.
Наставницима је омогућено стално стручно усавршавање.
У раду са ученицима школа сарађује са стручњацима и ван њених оквира.
Постоји ли адекватна техничка и просторна оспособљеност за извођење квалитетне наставе?
Технички услови су на високом нивоу, школа је опремљена рачунарима и наставним средствима која су неопходна за реализацију наставе у било ком образовном профилу. Вођење евиденције образовно-васпитног рада и праћење напредовања ученика у школи се обавља искључиво преко електронског дневника.
Настава се реализује у учионицама и специјализованим кабинетима за општеобразовне, изборне и стручне предмете. Школска библиотека располаже стручном литературом и солидним фондом књига за потребе ученика и наставника. Редовно се допуњује и осавремењује новим издањима.
Проблем недостатка учионица ће бити решен отварањем три новосаграђене и фискултурне сале. У плану је да се до краја календарске године уради реконструкција санитарних чворова.
Како оцењујете сарадњу школе и локалне заједнице?
Сарадња са институцијама као што су Центар за социјални рад,основне школе и предшколска установа,КОЦ,градска библиотека, полицијска станица, Дом здравља, ветеринарске станице и амбуланте,угоститељски објекти, агенције за рачуноводство, технички прегледи,ауто-механичарске радње је изванредна. Пре свега морамо напоменути да Општина Богатић подржава нашу школу и заједно са нама тежи да унапредимо квалитет образовања.
Не ретка тема разговора је и реформа школства. Колико је Мачванска средња школа спремна да јој одговори?
У сарадњи са привредницима и локалном самоуправом, школа прави план за увођење дуалног образовања.
Постоји ли предност или можда ограниченост у доприносу и наставном процесу некадашњих ученика, а данас наставника у школи, што је уосталом и ваш случај?
Сви запослени у школи дају свој максимум у раду. Влада тимски допринос , слога, заједништво... Поносни смо кад сазнамо чињеницу да наши ученици успешно заврше факултете а још поноснији кад се укаже прилика и да се запосле код нас.
У чему се огледа успех ваших ученика у ширим оквирима и каква је њихова проходност на установама вишег образовања?
Прошле школске године ангажованост предметних наставника и ученика је била на завидном нивоу. Ученици су остварили пласмане на републичко такмичење и то из: историје, српског језика и књижевности, машинства и обраде метала док су остали имали директан пласман. Један ученик је освојио прво место на такмичењу из Пословне економије, један друго из историје, имали смо и једно треће место из Књижевне олимпијаде, као и једно треће место из Куварства. Слични резултати забележени су и претходних година. Наши ученици при полагању пријемних испита у установе високог образовања су високо котирани. Велики број завршава факултете у року. Неки од њих се враћају да раде у нашој школи.
Како ће бити обележен предстојећи јубилеј, 40. година постојања и рада?
Предстојећи јубилеј, 40 година постојања, школа обележава свечано и радно. Надам се да ће мо имати прилику да угостимо и министра Младена Шарчевића, који треба да отвори нове учионице и фискултурну салу.
Ове школске године упис је био одличан, од планираних 180 уписано је 172 ученика. Интересовање је за све образовне профиле је одлично.
Четири деценије рада је иза школе и сигурно довољан период да се детаљније размишља о оправданости њеног постојања и утицаја на средину где егзистира?
Сама чињеница да школа успешно послује већ четрдесет година довољно говори о оправданости њеног постојања.
Свесни смо еволуирања једине средње школе у Богатићу, како у погледу назива, тако и опредељења у смислу школовања одговарајућих кадрова. Како би сте данас представили ову образовну институцију стару 40. година?
Наша школа се труди да иде у корак са временом, да прати трендове у образовању и технологији,али увек ослушкујемо потребе привреде округа. Трудимо се да понудимо профиле који су у исто време атрактивни и корисни.
Какве су могућности у погледу реализације наставног програма имајући у виду стимуланс али и стручну заступљеност кадрова у настави?
Наставни планови и програми се реализују у потпуности. Број и структура наставног и ненаставног кадра омогућава квалитетну реализацију образовно-васпитног рада.
Наставницима је омогућено стално стручно усавршавање.
У раду са ученицима школа сарађује са стручњацима и ван њених оквира.
Постоји ли адекватна техничка и просторна оспособљеност за извођење квалитетне наставе?
Технички услови су на високом нивоу, школа је опремљена рачунарима и наставним средствима која су неопходна за реализацију наставе у било ком образовном профилу. Вођење евиденције образовно-васпитног рада и праћење напредовања ученика у школи се обавља искључиво преко електронског дневника.
Настава се реализује у учионицама и специјализованим кабинетима за општеобразовне, изборне и стручне предмете. Школска библиотека располаже стручном литературом и солидним фондом књига за потребе ученика и наставника. Редовно се допуњује и осавремењује новим издањима.
Проблем недостатка учионица ће бити решен отварањем три новосаграђене и фискултурне сале. У плану је да се до краја календарске године уради реконструкција санитарних чворова.
Како оцењујете сарадњу школе и локалне заједнице?
Сарадња са институцијама као што су Центар за социјални рад,основне школе и предшколска установа,КОЦ,градска библиотека, полицијска станица, Дом здравља, ветеринарске станице и амбуланте,угоститељски објекти, агенције за рачуноводство, технички прегледи,ауто-механичарске радње је изванредна. Пре свега морамо напоменути да Општина Богатић подржава нашу школу и заједно са нама тежи да унапредимо квалитет образовања.
Не ретка тема разговора је и реформа школства. Колико је Мачванска средња школа спремна да јој одговори?
У сарадњи са привредницима и локалном самоуправом, школа прави план за увођење дуалног образовања.
Постоји ли предност или можда ограниченост у доприносу и наставном процесу некадашњих ученика, а данас наставника у школи, што је уосталом и ваш случај?
Сви запослени у школи дају свој максимум у раду. Влада тимски допринос , слога, заједништво... Поносни смо кад сазнамо чињеницу да наши ученици успешно заврше факултете а још поноснији кад се укаже прилика и да се запосле код нас.
У чему се огледа успех ваших ученика у ширим оквирима и каква је њихова проходност на установама вишег образовања?
Прошле школске године ангажованост предметних наставника и ученика је била на завидном нивоу. Ученици су остварили пласмане на републичко такмичење и то из: историје, српског језика и књижевности, машинства и обраде метала док су остали имали директан пласман. Један ученик је освојио прво место на такмичењу из Пословне економије, један друго из историје, имали смо и једно треће место из Књижевне олимпијаде, као и једно треће место из Куварства. Слични резултати забележени су и претходних година. Наши ученици при полагању пријемних испита у установе високог образовања су високо котирани. Велики број завршава факултете у року. Неки од њих се враћају да раде у нашој школи.
Како ће бити обележен предстојећи јубилеј, 40. година постојања и рада?
Предстојећи јубилеј, 40 година постојања, школа обележава свечано и радно. Надам се да ће мо имати прилику да угостимо и министра Младена Шарчевића, који треба да отвори нове учионице и фискултурну салу.
Ове школске године упис је био одличан, од планираних 180 уписано је 172 ученика. Интересовање је за све образовне профиле је одлично.
Љ.Ђ.
Најновији број
24. април 2025.