Инфо

16. април 2020.16. апр 2020.
Вирус мења календар манифестација
КОРОНА РАЗАРА И ТУРИЗАМ

Вирус мења календар манифестација

Поред утицаја на здравље људи корона вирус оставља и огромне последице на привреду и економије свих земаља света. Туризам је грана за коју још има наде, јер летња сезона тек предстоји, али негативни ефекти су се баш ту прво и показали
Шабац је прошле године имао највише туриста од када се уопште бележи овај податак. То потврђује број пријављењих ноћења и нешто мање од 70.000 наплаћених боравишних такси. Неколико последњих година ове бројке су у великој узлазној путањи, па је било природно очекивати исто и од ове године. Међутим, извесно је да ће до промена у календару манифестација доћи.
Две манифестације које су прошле године први пут одржане „Улица хуманих Чивијаша“ и „Шабац плеше“ сигурно се неће одржати на предвиђене датуме. „Улица хуманих Чивијаша“ требала је да се организује на Лазареву суботу, а њен циљ је прикупљање средстава за лечење болесне деце из Шапца. Манифестација „Шабац плеше“ планирана је за 29. април, када је Међународни дан игре. Шапчане ће посебно разочарати и отказивање првог тркачког дана на Шабачком хиподрому, који је традиционално био заказан за Васкрс, односно, ове године за 19. април.
Тренутно су, у планираним терминима, под знаком питања и Мото скуп који организује Мото клуб „Чивија“, Тјунинг и БМВ скуп, али и Руже Липолиста.
-Сигурно је да ће и неке од манифестација планиране за јул, август, септембар због начина организације, концепције самих дешавања бити доведене у питање, но оно што је сигурно када се створе сви потребни услови, да се на безбедан начин обави организација манифестација настојаћемо да ревидирамо постојећи календар и видимо шта је реално могуће организовати у неким другим терминима, наводи срђан Митрашиновић, директор Туристичке организације Града Шапца.
Тек по завршетку ванредног стања могу се правити нови планови и ревидирати календар манифестација. Узеће се у обзир датуми других дешавања у граду, али и датуми догађаја који се организују и у другим градовима, као што су мото скупови или тјунинг шоу. Тада ће се видети шта ће од пропуштених манифестација моћи да се помери за неки други датум.
-Затворене границе, ванредно стање, ограничено кретање, велики број заражених, страх и
неизвесност, привреда која је готово стала, финансијски проблеми, само су неки од фактора који су паралисали сектор туризма. Сада је илузорно говорити о развоју. Циљ је сачувати радна места и створити услов да се, када криза прође, брзо сектор туризма покрене, а све у циљу да се што је могуће пре ствари нормализују, изкористи бар део сезоне и што је могуће више смање штетни ефекти кризе коју је изазвао ковид 19, сматра Митрашиновић.
ТОШ је на почетку године скромно пројектовао да ће раст хоћења бити 10 одсто. Сада мисле да ће имати пад од 10 до 12 одсто, тако да уколико свему овоме ускоро буде крај, година ће бити завршена на нивоу прошле године.
-Сигурно да неколико месеци без туристичких активности мора оставити значајан утицај на број долазака, број ноћења, приходе од боравишне таксе, дакле на све параметре којим се мери туристичка активност. Колико ће то бити номинално или процентуално изражено остаје да се види, процене су сада незахвалне обзиром да не знамо за почетак колико дуго ће криза трајати, коликом брзином ће тећи опоравак, колико брзо ће становништво као конзумент нашег производа превазићи штету нанету кризом и вратити се редовним навикама и активностима. Све ово су неки од бројних фактора који ће утицати на укупан салдо на крају 2020. године, каже Митрашиновић.
Туризам у свим сегметнима трпи велике губитке. Да би се опоравио биће неопходно да се донесу озбиљне мере на нивоу Републике.
-Туризам као сектор нашао се први на удару, туристичке агенције, угоститељи, превозници, смештајни капацитети... Све је стало, губитци су велики и оно што је неопходно да се предузме како би се пружила помоћ сектору туризма јесу брзе, јасне, рационалне и ефикасне мере. Сви учесници у туристичком сектору ушли су у други месец у коме су без прихода јер не раде, неки су успели да измире мартовске обавезе, али већ је половина априла, за велику већину трошкови и другог месеца у коме не раде су нерешив проблем, каже наш саговорник.

Најважнији август и септембар
-Бирам да будем оптимиста, обзиром да је најзначајнији сегмент нашег актуелног туристичког производа сконцентрисан у манифестацијама, а како су оне кровне у августу и септембру верујем да можемо да искористимо тај потенцијал можда и у већем степену него предходних година и доведемо више гостију но иначе. Овај став темељим на мишљењу да ће се након свега што нам се десило већина одлучити да ове године не бира далеке дестинације већ да се више окрене викенд одморима у Србији, а како имамо манифестације са дугом традицијом, занимљивим програмима и одличне угоститеље уз добар маркетинг то је потенцијал који може значајно да се искористи, истиче Срђан Митрашиновић.
М.М.

Најновији број

25. април 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa