Инфо

30. април 2020.30. апр 2020.
Главобољу задавао  комбиновани тест
ВЕЛИКИ БРОЈ ОСМАКА ПОЛАГАО ПРОБНУ
МАЛУ МАТУРУ НА ИНТЕРНЕТ ПЛАТФОРМИ

Главобољу задавао комбиновани тест

Ученици су углавном износили примедбе да је пријава на платформу дуго трајала па су на свако ново питање чекали дуже од пет минута те нису стигли да прођу све задатке. Многима је пред крај теста сигнализирана грешка и није им признат одређен број одговора. Било је и оних којима се није учитавала друга страна тестова за које мали матуранти кажу да нису били тешки али да једноставно нису успели на сва питања да дају одговоре
Протекла недеља за ученике осмих разреда основне школе “Мића Станојловић” као и за њихове вршњаке широм Србије била је у знаку полагања пробне мале матуре. За разлику од претходних генерација, овогодишња је пробне тестове, који су имали за циљ да ђацима и њиховим наставницима укажу на евентуалне “слабе тачке” у знању, полагала on line.
Тест из српског језика будућу средњошколци су полагали прошле среде и имали су могућност да платформи приступе у било ком термину у току дана. Међутим, због оптерећености било је проблема у интернет везама али су ипак успели да решавање теста приведу крају.
Дан касније решавани су задаци из математике а прошлог петка на ред је дошао комбиновани тест који је ђацима, по правилу, и најтежи.
–Наши ученици су по препоруци министарства могли да приступе платформи од 16 до 21: 30. Ђаци који из техничких разлога нису успели да 23. априла ураде тест из математике могли су то да учине дан касније до 16 часова- објаснила је директорка коцељевачке основне школе Соња Поповић.
Ученици су углавном износили примедбе да је пријава на платформу дуго трајала па су на свако ново питање чекали дуже од пет минута те нису стигли да прођу све задатке. Многима је пред крај теста сигнализирана грешка и није им признат одређен број одговора. Било је и оних којима се није учитавала друга страна тестова за које мали матуранти кажу да нису били тешки али да једноставно нису успели на сва питања да дају одговоре.
–Било је веома стресно, посебно први и други дан. Сви су заиста желели да раде и довијали се на разне начине да обезбеде техничке могућности и зато велико хвала родитељима и ученицима на огромном труду који је био основа да се у овако високом проценту уради онлајн тестирање. Министарство просвете, науке и технолошког развоја је за ученике које су школе пријавиле да немају техничких могућности обезбедило телефоне и картице са бесплатним интернетом. Због социјалне структуре родитеља била је неопходна и огромна подршка школе, посебно одељенских старешина чији је задатак био да искоординирају комплетан процес са ученицима и родитељима, пратећи упутства надлежног министарства. Желим да истакнем и похвалим њихово максимално залагање, труд и одговорност коју су још једном показали, као и рад свих осталих колега наше школе који врло успешно већ осам недеља изводе наставу на даљину. Ученици су и даље веома заинтересовани. Чак учествују и на разним конкурсима. То значи да су на прави начин мотивисани- закључила је Поповић.
Од 132 осмака у коцељевачком крају пробни онлајн тест из српског језика полагало је 117 ученика. Решавању задатака из математике приступило је нешто мање, њих 111, односно скоро 85 одсто ђака, док је комбиновани радило пет више, тј.116 ученика.
Међу њима био је и Давид Васић који се нада да ће успети да упише шабачку Гимназију и каже да је пробне тестове солидно решио.
–Из свих тестова сам имао по 16 бодова. Солидан је резултат и имам још времена да коригујем оно што нисам довољно добро савладао. Најтеже ми је било решавање комбинованог теста, док ми из математике задаци нису били тешки. Највише проблема ми је задавала физика и чини ми се да већина нас има сличне проблеме. Незгодно је што има много предмета који су у оквиру једног теста и то је много материјала и градива за обнављање- оценио је овај мали матурант.
И његовој другарици Јани Јаворац највише главобоље задавао је комбиновани тест, док су јој задаци из српског језика били најлакши. Планира да упише фармацију и нада се да ће све успети да обнови до званичног полагања мале матуре.
–Што се тиче пробних тестова имам утисак да сам грешила на неким лакшим питањима док сам теже задатке успешно решавала. Код оних простијих питања били су понуђени неки слични одговори па сам ту имала дилеме, двоумила сам се. Углавном сам правила грешке у комбинованом тесту код задатака из хемије и физике. Ови предмети ми иначе слабије иду. Овај пробни тест сам разумела као прилику да проверим своје знање и спремност за полагање матуре. Сам начин извођења пробне матуре био је праћен проблемима у интернет везама. Мени је иначе и он лајн настава компликованија од уобичајене школе. Имамо више времена али нам више траже наставници него што су тражили у школи и теже нам је да сами савладамо неке садржаје. Са друге стране мислим да би и пријемни било лакше да полажемо он лајн као и пробни- сматра Јана.
Весна Бошковић

Најновији број

18. април 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa