Info

19. oktobar 2017.19. okt 2017.
PREDSTAVLjENA KAMPANjA “ČUVAJ SE”
ZA VEĆU BEZBEDNOST U SAOBRAĆAJU

DA NAŠE PRIČE OSTANU SAMO NAŠE

Pre mesec dana Kampanja, sada pod nazivom “Čuvaj se” je iz škola izašla na ulice, a zatim i na društvene mreže. “Naš mentalitet je takav da ne poštujemo zakon i saobraćajne propise”, navodi predsednik Saveza paraplegičara i kvadriplegičara Srbije Mihailo Pajević. “Želela sam da ono što mi se dogodilo pretvorim u nešto dobro i da se ne dogodi više nikome”, kaže Bojana Gladović, akter jednog od spotova
Pre tri godine iz Šapca je pokrenuta kampanja “Još uvek vozim”. Cilj je bio, kroz predavanja u školama, budućim vozačima ukazati kakve sve posledice mogu biti usled nedovoljno pažnje za volanom. Kao predavači su se pojavili oni najkometentniji, ljudi koji su zbog svoje ili tuđe greške u saobraćaju, ostali vezani za invalidska kolica. Ubrzo je dobila podršku Ministarstva za rad, socijalna i boračka pitanja i tako se proširila na republički nivo.
Pre mesec dana Kampanja, sada pod nazivom “Čuvaj se” je iz škola izašla na ulice, a zatim i na društvene mreže. Snimljeni spotovi zabeležili su reakciju vozača koji je policija zaustavila zbog prekoračenja dozvoljene brzine, a zatim su im prišli promoteri kampanje u invalidskim kolicima i ispričali im svoje priče.
-Savez paraplegičara i kvadriplegičara Srbije pre tri godine je razmišaljao o ideji bezbednosti u saobraćaju, a nesreća u kojoj je petoro mladih sletelo u Dunav samo je ubrzala našu nameru da se nešto uradi po tom pitanju. Nemanja Pajić i Grad Šabac su stali iza našeg projekta i podržali nas i finansijski i psihološki u trenutku kada nismo imali ni novac ni prijatelje, navodi predsednik SPIKS Mihailo Pajević.
Cilj kampanje je da se sačuvaju mladi životi. Godišnje u Srbiji oko 600 ljudi pogine u saobraćajnim nezgodama. Idealno bi bilo kada bi ovaj broj bio sveden na nulu.
-Cilj nam je još uvek daleko. To je borba neprekidna. Naš mentalitet je takav da ne poštujemo zakon i saobraćajne propise. Mladi misle da je to “in”. Treba promeniti to shvatanje i da im dođe do svesti da vrlo mala nepažnja u saobraćaju može da izazove velike posledice, istakao je Pajević.
Predavanja po školama je do sada čulo oko 2.000 dece. Ona će se nastaviti, a kako mladi najviše koriste internet Kampanja se proširila i na društvene mreže i Jutjub. Spotove je do sada videlo više od 5,5 miliona ljudi.
-Naša ideja je da svi učesnici u saobraćaju čuju našu priču. Želela sam da ono što mi se dogodilo pretvorim u nešto dobro i da se ne dogodi više nikome. Reakcije i komentari na spotove su upravo onakvi kakvi smo i želeli da budu, kaže Bojana Gladović, akter jednog od spotova.
Slaviša Savić, sekretar Saveza paraplegičara grada Šapca jedan je od pokretača ove akcije. Trudi se da svojim primerom spreči druge da ponove istu grešku.
-Verujem da samo ličnim pričama možemo da doprinesemo značajnom smanjenju saobraćajnih nezgoda. Naše priče treba da se prepričavaju kako bi ostale samo naše i kako se nikome ne bi ponovile, rekao je Savić.
Mirko Bunčić, kreativni direktor Kampanje “Čuvaj se” istakao je da se u spotovima sa namerom išlo na emocije ljudi, dok su druge slične akcije naredbodavne. Kaže da se ljudi u saobraćaju ponašaju ispravno samo zbog policije, a da treba da shvate da je takvo ponašanje neophodno zbog njih samih.
-Slogan “Čuvaj se” nosi istu poruku kao i “Volim te” ili “Nedostajaćeš mi”. Privilegija je raditi sa ovim učesnicima kampanje. Počeo sam da verujem u superheroje i da oni stanuju među nama, naveo je Bunčić.
Predsednik Skupštine grada Šapca i predsednik Saveta za koordinaciju poslova bezbednosti u saobraćaju grada Šapca Nemanja Pajić izrazio je zadovoljstvo zbog toga što od početka daju podršku Kampanji i do kog nivoa je ona stigla.
-Posebno nam je važno da delujemo preventivno, odnosno da upozorimo do čega može da dođe zbog neodgovornog ponašanja u saobraćaju. Cilj nam je da nesreća ne bude uopšte, a to je veliki i težak zadatak, rekao je Pajić.
M.M.

Najnoviji broj

14. mart 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa