Berza

  • aero 828 ▼ -0,24%
  • babp 650 ⚫ 0,00%
  • dinnpb 4.200 ▼ -1,22%
  • gsfd 825 ▲ 50,00%
  • irtl 848 ▲ 19,94%
  • kmbn 3.200 ▼ -0,31%
  • kmbnpb 1.350 ▼ -2,88%
  • niis 671 ▼ -0,15%
  • ppla 483 ▲ 50,00%
  • ppva 1.356 ▲ 0,30%
  • rso18173 102,23 ▲ 0,72%
  • rso19182 104,68 ▼ -1,24%
  • spru 800 ⚫ 0,00%
  • svrl 510 ⚫ 0,00%
  • vbse 1.863 ⚫ 0,00%
(27. decembar 2018.)
“SANI GRUP” ZAVRŠAVA REBRENDIRANjE I ŠIRI POSLOVANjE

Godina uspešno savladanih izazova

Poslovni sistem “Sani grup” čine “Sani grup” Šabac, “Sani optik” Beograd, “Sani optik” Banja Luka i “Sani grup” Podgorica. Promet medicinskim sredstvima i međunarodni transport i špedicija osnov su poslovanja firme. Uz to, u Šapcu radi i veliki servisni centar.
Godina uspešno savladanih izazova
Loša ekonomska situacija, nepovoljna poslovna klima, nesrazmera između prihoda i troškova, kao i brojni drugi izazovi godinama prate domaće privrednike. Preduzeća se osnivaju i gase, a poštenim radom se teško stiže do većeg uspeha. Ipak, svetli primeri postoje. Jedno od njih je šabačka firma „Sani grup“. Posle više od dve i po decenije poslovanja izgradili su ime i imidž prepoznatljiv kako kod klijenata tako i kod poslovnih partnera, a profesionalnost u radu preporuka je zbog koje je krug saradnika svake godine sve veći.
Lider su u svojoj osnovnoj delatnosti na prostoru Srbije, uspešno su se pozicionirali u Republici Srpskoj kao “Sani optik” Banja Luka, a krenulo se i u osvajanje tržišta Crne Gore. Ovu godinu u „Saniju“ je obeležio početak rada „Sani grup” Podgorica“. Za sada rade samo transport, ali razmatra se širenje poslovanja. Srednjoročnim planom predviđeno je da sve delatnosti kojima se bave budu dostupne i korisnicima u Crnoj Gori.
Poslovni sistem obuhvata nekoliko firmi. Poslovni sistem “Sani grup” čine “Sani grup” Šabac, “Sani optik” Beograd, “Sani optik” Banja Luka i “Sani grup” Podgorica. Promet medicinskim sredstvima i međunarodni transport i špedicija osnov su poslovanja firme. Uz to, u Šapcu radi i veliki servisni centar.

Jedinstven asortiman
„Sani optik“ je vodeći proizvođač ramova za dioptrijske naočare i trenutno najveći maloprodajni sitem, sa 47 prodavnice, od kojih su tri u Republici Srpskoj. Cenama su dostupni svima i svako može svoje potrebe i platežnu moć uskladiti kupovinom u “Sani optik” radnjama.
Ono što ih razlikuje od drugih jeste ponuda. Na rafovima „Sani optik“ prodavnica ne može se naći npr. Rej Ban. Čuvena marka toliko je ekspoatisana i kopirana da je sada i stručnjaci ne mogu na prvi pogled da primete razliku između originala i kineske kopije. Sa druge strane doveli su na tržište Srbije mnoge ekskluzivne brendove.
-Pre nekoliko godina smo odlučili da idemo težim putem, sa partikularnim brendovima. Zbog toga imamo jedinstvenu ponudi koja se uglavnom može naći samo kod nas. Proširili smo asortiman i sada imamo Guči, Iv Sen Loran, Pumu, Misoni, Moskino, Vivian Vestvud, Džona Ričmonda, Beneton, Mon Blan, a posebno smo ponosni na Kartije, kaže Vesna Stojaković, direktor marketinga firme “Sani grup”.
Sve ovo bilo je deo rebrendiranja na kom se radi već nekoliko godina. Imaju ugovor sa Fondom za zdravstveno osiguranje i u njihovim radnjama se dioptrijske naočare i slušni aparati dobijaju uz recept. Ipak, želeli su da unaprede poslovanje i prošire ciljnu grupu svojih kupaca.

Promena imidža
“Sani optika”
-Nastali smo privatizacijom nekoliko društvenih preduzeća. Pozitivan efekat toga je što smo dobili dobre zaposlene i prodajna mesta. Međutim, ostao nam je imidž javnog preduzeća. Poslednjih godina radili smo na promeni toga. To nije lak proces koji se može završiti za godinu dana. Rebrendiranje smo počeli promenom logotipa, poslovne politike, a onda se došlo i do promene izgleda prodajnih mesta. Čitava godina je bila usmerena ka tome da se pažljivo odaberu gradovi, odnosno lokalna tržišta koja su spremna na rebrendiranje. Izgled izloga “Sani optik” radnji sada je zaštićen, objašnjava Stojakovićeva.
Novi koncept prodaje podrazumeva nov mobilijar u radnjama, roba se izlaže na otvorenim policama i kupac ima slobodu da pogleda i proba ono što ga interesuje, dok je uloga prodavca samo da da savet šta odabrati. Istovremeno, morala se promeniti i svest prodavaca da drugačije pristupaju klijentima.
Na edukaciju i profesionalno usavršavanje zaposlenih u „Saniju „ mnogo ulažu. Njihovi zaposleni prolaze kroz sistematučnu obuku koja traje od tri do šest meseci, u zavisnosti od toga na kom mestu će raditi. Kasnije usavršavanje je takođe moguće i poželjno.

Briga o zdravlju građana
„Sani optik“ u Šapcu ima dve prodavnice. Jedna je u blizini Opšte bolnice, a druga u Gospodar Jevremovoj ulici. Tako su i profilisane. Prva je više bazirana na medicinski program i klijente kojima su potrebna pomagala, a druga na premijum brendova dioptrijskih i naočare za sunce. Pored naočara, kontaktnih sočiva i slušnih aparata imaju i lekara i specijalističku oftamološku ordinaciju u Šapcu. Pre nekoliko godina su pokrenuli i projekat za koji su dobili nagradu Privredne komore Srbije za društveno odgovorno poslovanje.
-Svakodnevno smo posvećeni preventivnom delovanju, kako bismo podigli svest o tome koliko je preventivno delovanje bitno za očuvanje vida i sluha. Kada je u pitanju vid, tu je kod naših ljudi svest na nekom zadovoljavajućem nivou. Međutim, kada su u pitanju slušni aparati tu smo imali jako težak posao, koji još nije završen, ali pomak postoji. Ljudi jako teško prihvataju kada treba da nose slušni aparat. Da bismo podigli nivo svesti o značaju očuvanja vida i sluha organizovali smo besplatan skrining za sve zainteresovane tokom cele godine. Tamo gde je postojala potreba za pregledom usmeravali smo ih na primarnu ili sekundarnu zdravstvenu zaštitu, jer mi ne radimo preglede nego proveru vida i sluha, kaže Vesna Stojaković.
Kako je projekat naišao na izuzetno lepe reakcije planira se i nastavak naredne godine, a pokrenut je i u Republici Srpskoj. Pri tom firma od ovoga nema direktnu materijalnu korist, već samo moralnu satisfakciju koja se ogleda kroz brigu o zdravlju drugih.

Spajaju Srbiju sa Evropom
„Sani group“ se pozicionirao kao vodeća firma u regionu zapadne Srbije kada je u pitanju prevoz robe iz Srbije ka mnogim evropskim zemljama. Voze od Rusije do Portugala, a sledeće godine pred njima je nov izazov – transport u skandinavske zemlje i Englesku. Ove godine vozni park su proširili za deset kamiona sa poluprikolicama i on sada broji ukupno sedamdesetak ovakvih „kompleta“. Za 2019. godinu planirana je nabavka još deset. Posla ima, pa i prostora za proširenje, ali su se suočili sa problemom koji imaju i sve druge prevozničke firme u Srbiji, a to je nedostatak vozača.
-Istovremeno se desilo i povećanje cena goriva, ne samo kod nas nego i u Evropi. Poslednje u nizu je je značajno poskupljenje putarina u Evropi. Sve su to faktori na koje nismo mogli uticati, Da nije bilo njih mogli smo i više da investiramo, jer posla ima i postoji prostor da se proširi poslovanje, navodi Stojakovićeva.
„Sani group“ je firma neprestano raste i razvija se. Logičan korak je bio proširenje prostora. Tako su kupili plac nekadašnjeg „7. jula“ koji se nalazi odmah pored sedišta firme. Planirano je da se tu proširi otvoreni parking za kamione.
Servis, koji je jedan od većih u regionu zapadne Srbije, nedavno je dobio „Bošovu“ licencu. Rade „Pežo“ i „Sitroen“ u garantnom roku, dok su van garantnog roka multibrend. Otvoren je pre svega da bi održavali svoj vozni park, ali su u međuvremenu, sklopili ugovore i sa brojnim drugim firmama.
Tradicija duga više od dve i po decenije stvorila je prepoznatljiv korporativni imidž firme „Sani grup“.
Sluh važan koliko i vid
Briga o sluhu građana vremenom je dostigla nivo brige koju u “Saniju optiku” vode i njihovom vidu. Generalni zastupnik za Srbiju su švajcarske firme “Fonak” koja je svetski lider u oblasti proizvodnje i razvoja slušnih aparata. Zaposleni u “Sani optiku” prodavnicama imaju stručno znanje da preporuče odgovarajući slušni aparat i podese ga za upotrebu u zavisnosti od potreba klijenta. Usluga dodatnog podešavanja besplatno je dostupna svima koji kupe aparat kod njih.

Sočiva za sve potrebe
Zaposleni u “Sani optiku” će stručno pomoći kupcima i pri odabiru kontaktnih sočiva. Asortiman može da zadovolji sve individualne potrebe. Ponuda obuhvata monofokalna, bifokalna i progresivna, kao i fotoosetljiva sočiva koja obezbeđuju UV zaštitu oka. Klijenti mogu birati između mekih, tvrdih i polutvrdih dioptrijskih sočiva koja se menjaju dnevno, mesečno, tromesečno ili godišnje.
M.M.

Najnoviji broj

12. septembar 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa