12. avgust 2021.12. avg 2021.
Četiri kvara i put bez kraja
AGONIJA ŠABAČKE DECE TOKOM ODLASKA I POVRATKA SA LETOVANjA

Četiri kvara i put bez kraja

“Ugasila se klima, svetla, a na kraju i autobus. Bio je to prvi, od ukupno četiri kvara. u povratku kući, autobus se pokvario i četvrti put. Bilo je oko 18 časova i nalazili smo se u Makedoniji. Čekali smo pet sati” navodi Vukašin Tomić, iz Ševarica, jedan od učenika koji su bili u autobusu
Tridesetak srednjoškolaca iz Šapca i još toliko njihovih vršnjaka i studenata iz Beograda i Kragujevca prošlo je mukotrpan put do Krfa i nazad. Deca su krenula na jedno obično letovanje. Međutim, zbog problema sa autobusom putovanje im je preselo. Autobusi koji su ih prevozili u odlasku i povratku pokvarili su se ukupno četiri puta.

Autobus koji je krenuo iz Šapca 24. jula oko 14. časova na Krf je stigao tek 26. jula.

-Pošto smo pokupili putnike iz Beograda i Kragujevca, uglavnom studente i srednjoškolce, posle dužeg čekanja na granici, ušli smo u Makedoniju. Prvih sat vremena sve je bilo dobro, dok se oko 1 sat ujutru, negde na auto putu autobus nije pokvario. Ugasila se klima, svetla, a na kraju i autobus. Prodavnice nije bilo u krugu od četiri kilometra, tako da nismo mogli ni hranu ni vodu da kupimo. Bio je to prvi, od ukupno četiri kvara, priča V. T. iz Ševarica, učenik Šabačke gimnazije, jedan od putnika.
Navodi da su vozači više puta bezuspešno pokušavali da pokrenu autobus, ali da su na istom mestu ostali do 5 sati ujutru. Tada se pojavio drugi autobus koji je pomogao da se njihov upali i odvezli su ih na benzinsku pumpu.

-Tamo smo konačno mogli da kupimo hranu i vodu. Međutim, tada smo dobili informaciju da će po nas uskoro krenuti drugi autobus iz Beograda, a da će ovaj kojim smo do tada išli čekati popravku da bi se vratio u Beograd. To je značilo da ćemo čekati duže vreme. Novi autobus je stigao oko 11 sati i konačno smo nastavili put. Kada smo ušli u Grčku, posle nekih sat vremena i ovaj autobus, koji je trebao da bude proveren i funkcionalan, se pokvario. Ovoga puta u pitanju je bila klima, kaže V.

Autobus je bio dabl-deker i većina putnika je bila u gornjem delu autobusa. Ubrzo su neki od učenika počeli da paniče i da se guše.

-Dve devojke su se onesvestile, jedna je počela da se guši, a svi su doživeli stres. Njima su pomagali iskuljučivo drugi putnici i profesor fizičkog vaspitanja Momir Đorđić, koji je vodio našu grupu iz Šapca. Vozači i vodiči nisu reagovali ni na jedan problem. Ponovo smo imali dva sata pauze. Našao sam kutiju sa alatom i uspeo da otvorim šiber, posle čega je u gornjem delu autobusa moglo da se diše iako je još bilo vruće. Ostatak puta do Kavosa je protekao bez većih problema.

Ni u smeštaju nije sve bilo idealno. V. kaže da su ležaljke na plažama trebale da budu rezervisane, a nisu, da su neki od putnika iz autobusa smeštena dva kilemetra dalje od ostalih, a da je bilo i krađa u smeštaju.

-Treći kvar autobusa se desio prilikom povratka sa plaže Glifade i ponovo smo čekali nekih sat i po dok po nas nije došao autobus iz grčke putne službe. Konačno, u povratku kući, autobus se pokvario i četvrti put. Bilo je oko 18. časova i nalazili smo se u Makedoniji. Ovog puta bilo smo u goroj situaciji, nismo mogli da se sklonimo sa asfalta, jer nije bilo površine na kojoj se moglo stajati pored puta, niti smo mogli da se vratimo u autobus, zbog toga što je u njemu bilo jako vruće. Ponovo smo ostajali i bez hrane i bez vode. Autobus koji je trebao da dođe po nas iz Skoplja je kasnio, a vodiči su nam govorili da će se pojaviti svakog časa. Čekali smo pet sati, kaže Vukašin.

Kada je “Glas Podrinja” na svom portalu i Fejsbuk stranici objavio vest o deci koja čekaju u Makedoniji popravku autobusa, jedan naš sugrađanin je ostavio poruku da je prošao pored njih na autoputu, a da autobus nije bio ni osvetljen ni propisno obeležen, te da je u mraku jedva video decu koja su sedela na asfaltu.

Letovanje je realizovano preko jedne beogradske agencije, dok je prevoznik iz Obrenovca.
Agencije nerado govore o ovoj temi, kao i prevoznici. Sa jedne strane kažu da kvar svakom može da se desi, ali i da moraju biti spremni da reaguju tako da putnici ne ispaštaju. Prevozniku je jeftinija varijanta da vozači pokušaju da poprave autobus, jer slanje drugog mnogo košta.
Tehnički pregledi autobusa se obavljaju na šest meseci.

Kada agencija ne ispoštuje dogovor u vezi smeštaja, putnici mogu očekivati neko obeštećenje ili kompenzaciju. Ovakvi slučajevi obično prođu kao nešto što se “dešava”. Stres koji su pretrpeli deca i roditelji nema cenu, a u najboljem slučaju sve se završi na izvinjenju.

Najnoviji broj

25. april 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa