Инфо

17. децембар 2020.17. дец 2020.
ПОТРЕБНО ЈЕ ПОДМЛАДИТИ КАДАР
ОДРЖАНА ЈОШ ЈЕДНА СЕДНИЦА ОПШТИНСКОГ ВЕЋА

ПОТРЕБНО ЈЕ ПОДМЛАДИТИ КАДАР

„Требало би управу оспособити са млађим кадровима, можда и стручнијим, али ми и даље имамо тај проблем који се односи на дозвољавање односно недозвољавање запошљавања. Можемо да имамо потребу за одређеним кадровима, али без одлуке, без добијања сагласности од министарства за државну управу и локалну самоуправу не можемо ни једног радника на неодређено време да примимо у радни однос“
Прошле године у коцељевачкој локалној управи било је стално запослено тек 37 радника. 25 њих је старосне доби преко 50 година а готово половина од овог броја је зашла и у седму деценију живота. Међу запосленима у општинској управи нема ни једног старости до 20, односно до 30 година. На основу извештаја о раду општинске управе за прошлу годину оцењено је да је неопходно старосну структуру радника мењати и подмладити кадар у локалној управи. То се може учинити у наредном периоду када ће одређени број запослених отићи у пензију.

–Требало би управу оспособити са млађим кадровима, можда и стручнијим, али ми и даље имамо тај проблем који се односи на дозвољавање односно недозвољавање запошљавања. Можемо да имамо потребу за одређеним кадровима, али без одлуке, без добијања сагласности од министарства за државну управу и локалну самоуправу не можемо ни једног радника на неодређено време да примимо у радни однос- рекао је начелник локалне управе Слободан Васић и појаснио да без одобрења надлежне комисије у министарству локална самоуправа може запослити до 70 посто од броја запослених којима је радни однос престао у години пре.

–То практично значи да ако је у општинској управи двоје лица у 2020-ој изгубило свој радни статус, односно престао им је радни однос, у 2021-ој може бити запослено једно ипо лице без добијања посебне сагласности. Дакле, за сада још увек постоји обавеза свих нас да се обраћамо министарству и комисији ради добијања сагласности- истакао је начелник општинске управе.

Коментаришући квалитет рада Васић је изјавио да, по његовој слободној процени, постоје одређене службе и одељења која изузетно квалитетно раде свој део посла и у којима нема много проблема са странкама. Као пример доброг рада навео је одељење за финансије и локалну пореску администрацију који, и поред свих тешкоћа које имају, успешно обављају свој посао.

–Ангажована су три радника у Локалној пореској администрацији, од којих је шефица са високом стручном спремом и две раднице са средњом. Оне носе целокупан терет који се тиче разрезивања, убирања, наплате локалних пореских прихода- напоменуо је Васић.

Са друге стране, као пример службе која се не може похвалити успешним радом начелник је поменуо инспекције.

–Јесте да је овај посао по својој природи веома тежак за обављање, али по мојој личној процени, квалитет рада инспектора мора се повећати. Ја бих предложио да се у наредном периоду разматра о некоме ко ће бити појачање у овој служби. И обавезно млађи кадар јер сада имамо ситуацију да су оба инспектора већ старији- поручио је начелник управе.

Дискутујући о овој теми чланови већа су поставили питање примене донетих одлука у пракси и изрицања санкција за прекршаје, имајући у виду податак из извештаја да је од 44 планирана инспекцијска надзора у прошлој години обављена тек неколицина као и да није било прекршајних налога.
–Из овога произилази да стање на терену није сјајно, али ја ту видим одређену инертност службеника који овабљају ове послове. Конкретно, ми до сада ни један прекршајни налог нисмо имали и такво стање није реално- сматра Васић.
Да стање није реално, те да инспекција иде линијом незамерања, сложио се и председник већа Душан Илинчић. Он је оценио да је ова служба више саветодавна него инспекцијска јер се из извештајних података јасно види да ни редовна контрола није обављена у складу са планом.

–Предлажем да покушамо да обезбедимо једно до два лица, што се тиче инспекцијских службеника, који ће се озбиљно бавити овим делом посла и вршити контролу. Ушли смо интензивно у тражење сагласности да можемо да примимо још једног инспектора, бар једног, како бисмо могли да освежимо постојеће капацитете- саопштио је Илинчић уз опаску да би најбоље било да будући инспектор не буде из Коцељеве, да не познаје никог и држи се искључиво закона и одлука.
Са овом опаском сложио се и начелник општинске управе као и начелник одељења за привреду, пољопривреду, саобраћај, туризам, општу управу и јавне службе Миодраг Тадић оцењујући да су инспекцијски послови осетљиви те да је тешко наћи адекватно лице које би их обављало.

–Слажем се да то треба да буде неко са стране. Мало смо место и сви се међусобно познајемо. У таквим околностима је тешко радити. У спору су увек две стране. Једна у праву, друга не. Једна је више у праву, друга мање. Инспектор може радити само у складу са законом и примењивати оно што је пропис. То су специфични, тешки, одговорни и озбиљни послови. Треба обновити кадар и подмладити инспекцијску службу- поручио је Тадић.

Предлог да будући инспектор не буде житељ коцељевачке општине није наишао на одобравање код чланова већа уз образложење да свако ко има било какав посао мора да га обавља у складу са законом те да нема никакве љутње да ако неко, ко прекрши правила и прописе, сноси санкције.

–Према томе, ако Радмила Пимић учи децу, она треба и да их оцени а не да зове неког са стране да се не би наљутила деца и родитељи. Исто тако и полиција. Друго, други људи, који долазе у наш крај, они тако буду прихваћени и стопе се са нама да је то нешто невероватно. Тако да сматрам да треба запослити неког из нашег краја ко ће тај посао да ради јер му је то у опису радног места. Треба одговорно да се ради- поручила је чланица локалне владе Радмила Пимић.

Одговарајући на коментар начелника Тадића да је најмањи проблем ако се неко од грађана наљути на инспектора али да су евидентирани и физички напади на њих, Пимић је рекла да свако има своју одговорност, доживи неку непријатност те да су у свим пословим људи изложени одређеним ризицима.

БЕЗ ЗНАЧАЈНИХ ПРОМЕНА
Једна од одлука која се нашла на дневном реду 15-е седнице већа била је и она која се односи на локалне комуналне таксе. Како је истакнуто, овај предлог одлуке углавном није претрпео измене у односу на претходну. Једина промена односи се на усклађивање тарифног броја 2- таксе за држање моторних друмских и прикључних возила, осим пољопривредних и машина, а која се плаћа на годишњем нивоу приликом регистрације возила и то годишњим индексом потрошачких цена који је објавио републички завод за статистику за период од октобра прошле године до краја септембра 2020-е.

Локалне комуналне таксе се, осим за ову област, уводе и за истицање фирме на пословном простору као и за држање средстава за игру.

–Што се тиче одлуке о локалним комуналним таксама углавном није било промена и имајући у виду каква је година, нисмо желели да било шта мењамо у висини такси, посебно због чињенице да су и предузетници у великој мери погођени због пандемије- изјавила је шеф локалне пореске администрације Весна Бојић.
Чланови већа су, између осталог, дали сагласност на програм зимског одржавања општинских, некатегорисаних путева и улица, разматрали предлог извештаја о стању безбедности саобраћаја на територији ове општине у првој половини текуће године а коначно је усвојен и извештај о раду за 2019-у Библиотеке “Јанко Веселиновић” који је претходно два пута враћан предлагачу на дораду.
В. Бошковић

Најновији број

18. април 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa