Инфо

Берза

  • aero 690 ▼ -16,97%
  • akdm 280 ⚫ 0,00%
  • cero 1.000 ⚫ 0,00%
  • dinnpb 3.162 ▼ -1,25%
  • enop 2.850 ▲ 13,95%
  • gfom 240 ▲ 4,35%
  • glos 182 ▼ -0,55%
  • hmbg 510 ⚫ 0,00%
  • impl 3.003 ▼ -0,07%
  • jesv 5.200 ▲ 1,96%
  • kmbn 2.356 ▲ 0,26%
  • kmbnpb 840 ⚫ 0,00%
  • lsta 560 ⚫ 0,00%
  • niis 685 ▼ -0,15%
  • pmli 478 ⚫ 0,00%
  • puns 436 ⚫ 0,00%
  • puue 125 ▲ 4,17%
  • sjpt 173 ▼ -3,35%
  • stup 5.900 ⚫ 0,00%
  • svrl 603 ⚫ 0,00%
  • thhm 229 ⚫ 0,00%
  • trgom 952 ⚫ 0,00%
  • unpr 650 ▲ 30,00%
  • vjdn 671 ⚫ 0,00%
  • vnac 350 ⚫ 0,00%
(1. март 2018.)
У ШКОЛИ У ДРАГИЊУ ОСНОВАН

ВРШЊАЧКИ ТИМ ЗА ЗАШТИТУ УЧЕНИКА ОД НАСИЉА

Недавно је у ОШ “Мића Станојловић” у издвојеном одељењу у Драгињу формиран вршњачки тим за заштиту ученика од насиља, злостављања и занемаривања.
Ана Ђурић, Валентина Антонић и Александар Смиљанић, ђаци седмог и осмог разреда ове школе су и волонтери Црвеног крста Коцељева, те су искуства у раду у овој организацији на промоцији хуманих вредности преточили у рад са вршњацима и млађим другарима, углавном инсистирајући на превенцији од насиља.
Према речима четрнаестогодишње Ане Ђурић млађа деца боље реагују на оно што чују о овој теми и до њих информације много лакше допиру уколико их пласирају ђаци, а не одрасли, наставници и родитељи.
Њен годину дана старији друг Александар Смиљанић сматра да је данас у школама присутно превише насиља, а да су разлози за то бројни, од лошег породичног васпитања до урушеног друштвеног система вредности.
–Можда је ипак највећи утицај на дете лоше друштво - оценио је овај дечак.
Његова вршњакиња Валентина такође је прошла обуку Црвеног крста јер је осетила потребу да помогне другим људима. Како каже, насиље је последица жеље да се покаже ко је физички јачи.
–Код агресивне деце присутна је жеља да се докажу да су јаки физички, уместо да своју снагу исказују на другим пољима. Највероватније је ова потреба израженија код деце која не добијају довољно пажње. Када дођу у школу покушавају да на погрешан начин буду примећена- изјавила је Валентина.
Борис Антонић, ученик седмог разреда, није прошао обуку из промоција хуманих вредности, али га то није спречило да се придружи овом тиму у жељи да реагује и да помогне основцима у превазилажењу проблема. Он је истакао да су ђаци веома заинтересовани за њихове радионице на којима се велика пажња поклања интернет насиљу које је данас присутније од физичког.
Према речима надлежних у школи чланови овог тима често организују радионице за ученике, а најчешће теме којима се баве су дискриминација, сегрегација, злостављање. Насупрот овим појавама они нуде толеранцију, уважавање различитости као и ненасилно решавање конфликата. Вршњачки тим се бави превенцијом електронског насиља (цyбербуллyинг) као и превенцијом трговине децом и људима кроз програме прилагођене узрасним карактеристикама ђака.
–Ове активности су наишле на одобравање и родитеља и наставника, јер деца радо уче од вршњака и лакше прихватају вредности, ако оне нису наметнуте некаквим императивима већ су саопштене на њима близак и разумљив начин. Деца радо уче од вршњака са којима се идентификују и ако простор дамо ученицима који су већ усвојили хумане вредности, позитиван резултат је сасвим очекиван - поручила је помоћник директора и координаторка тима Драгана Ђурић и додала да је у овој школи већ забележен мањи степен насиља у односу на претходну школску годину.

В. Б.

Најновији број

14. фебруар 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa