Berza

  • aero 896 ⚫ 0,00%
  • dinnpb 3.650 ▲ 0,77%
  • ineu 35.000 ▲ 2,94%
  • jmbn 7.000 ▼ -2,78%
  • kmbn 3.130 ▼ -3,66%
  • kmbnpb 1.300 ▲ 0,15%
  • mtlc 2.000 ⚫ 0,00%
  • niis 685 ▲ 0,29%
  • tlkb 10.000 ⚫ 0,00%
  • vpdu 11.500 ▲ 6,05%
(1. mart 2018.)
U ŠKOLI U DRAGINjU OSNOVAN

VRŠNjAČKI TIM ZA ZAŠTITU UČENIKA OD NASILjA

Nedavno je u OŠ “Mića Stanojlović” u izdvojenom odeljenju u Draginju formiran vršnjački tim za zaštitu učenika od nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja.
Ana Đurić, Valentina Antonić i Aleksandar Smiljanić, đaci sedmog i osmog razreda ove škole su i volonteri Crvenog krsta Koceljeva, te su iskustva u radu u ovoj organizaciji na promociji humanih vrednosti pretočili u rad sa vršnjacima i mlađim drugarima, uglavnom insistirajući na prevenciji od nasilja.
Prema rečima četrnaestogodišnje Ane Đurić mlađa deca bolje reaguju na ono što čuju o ovoj temi i do njih informacije mnogo lakše dopiru ukoliko ih plasiraju đaci, a ne odrasli, nastavnici i roditelji.
Njen godinu dana stariji drug Aleksandar Smiljanić smatra da je danas u školama prisutno previše nasilja, a da su razlozi za to brojni, od lošeg porodičnog vaspitanja do urušenog društvenog sistema vrednosti.
–Možda je ipak najveći uticaj na dete loše društvo - ocenio je ovaj dečak.
Njegova vršnjakinja Valentina takođe je prošla obuku Crvenog krsta jer je osetila potrebu da pomogne drugim ljudima. Kako kaže, nasilje je posledica želje da se pokaže ko je fizički jači.
–Kod agresivne dece prisutna je želja da se dokažu da su jaki fizički, umesto da svoju snagu iskazuju na drugim poljima. Najverovatnije je ova potreba izraženija kod dece koja ne dobijaju dovoljno pažnje. Kada dođu u školu pokušavaju da na pogrešan način budu primećena- izjavila je Valentina.
Boris Antonić, učenik sedmog razreda, nije prošao obuku iz promocija humanih vrednosti, ali ga to nije sprečilo da se pridruži ovom timu u želji da reaguje i da pomogne osnovcima u prevazilaženju problema. On je istakao da su đaci veoma zainteresovani za njihove radionice na kojima se velika pažnja poklanja internet nasilju koje je danas prisutnije od fizičkog.
Prema rečima nadležnih u školi članovi ovog tima često organizuju radionice za učenike, a najčešće teme kojima se bave su diskriminacija, segregacija, zlostavljanje. Nasuprot ovim pojavama oni nude toleranciju, uvažavanje različitosti kao i nenasilno rešavanje konflikata. Vršnjački tim se bavi prevencijom elektronskog nasilja (cyberbullying) kao i prevencijom trgovine decom i ljudima kroz programe prilagođene uzrasnim karakteristikama đaka.
–Ove aktivnosti su naišle na odobravanje i roditelja i nastavnika, jer deca rado uče od vršnjaka i lakše prihvataju vrednosti, ako one nisu nametnute nekakvim imperativima već su saopštene na njima blizak i razumljiv način. Deca rado uče od vršnjaka sa kojima se identifikuju i ako prostor damo učenicima koji su već usvojili humane vrednosti, pozitivan rezultat je sasvim očekivan - poručila je pomoćnik direktora i koordinatorka tima Dragana Đurić i dodala da je u ovoj školi već zabeležen manji stepen nasilja u odnosu na prethodnu školsku godinu.

V. B.

Najnoviji broj

18. jul 2019.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa