11. februar 2021.11. feb 2021.
Epidemija i dalje diktira uslove
Izveštaj sa elektronske sednice kolegijuma načelnika Mačvanskog
upravnog okruga i načelnika- šefova inspekcijskih službi

Epidemija i dalje diktira uslove

Zbog epidemije virusom COVID-19 izvršen veliki broj inspekcijskih nadzora, ukupno 5.187, od toga redovnih 199 nadzora, vanrednih 4981 i kontrolnih 124 (terenskih i kancelarijskih). Doneto je 5.019 rešenja i to iz redovnog nadzora 128 i 4891 iz vanrednog
U skladu sa zakonskom obavezom praćenja realizacije planova rada inspekcijskih službi, načelnik Vladan Krasavac na mesečnom nivou održava kolegijum, na kome se vrši analiza rada i otklanjanje problema koji opterećuju rad inspektora. Zbog nestabilne epidemiološke situacije nastavlja se sa održavanjem elektronskih sednica kolegijuma. U sredu 03. februara, održana je Druga sednica u 2021. godini. Izveštaj o radu za mesec januar su dostavili svi učesnici koji su saglasni i sa zapisnikom Prvog kolegijuma koji je održan 18. januara 2021. godine.

Načelnik Odeljenja republičke tržišne inspekcije Miladinka Jovanović, navodi da je inspekcija izvršila 26 vanrednih nadzora, jer je Godišnji plan inspekcijskog nadzora usvojen 01. 02. 2021. godine, pa redovnih nadzora nije bilo. Predmet kontrole bili su: izdavanja računa, kontrole opštih uslova za trgovinu u prodajnom objektu, siva ekonomija i kontrole zaštite prava intelektualne svojine.

Radilo je 9 inspektora, 2 zaposlena su bila na bolovanju (Kovid19), a jedan je vršio kontrolu od kuće. Kao rezultat obavljenih kontrola doneta su 2 rešenja o zabrani bespravnog obavljanja delatnosti i podnete su 3 prekršajne prijave. U saradnji sa PU u Šapcu izvršene su 2 kontrole i 1 kontrola u saradnji sa PS Ljubovija. U dve kontrole oduzeta je veća količina tekstilnih proizvoda, većina sa krivotvorenim žigom, a u trećoj kontroli oduzeti su mašinski ležajevi. U januaru je izvršen preseljaj Odseka tržišne inspekcije u druge poslovne prostorije.

Zamenik načelnika Odeljenja inspektorata za rad Vojin Jevremović, ističe da je inspekcijske poslove u izveštajnom periodu obavljalo 8 inspektora, dok je jedan inspektor koristio godišnji odmor.

Izvršeno je 200 inspekcijskih nadzora prema nadziranim subjektima, svi kao vanredni i nenajavljeni. Na osnovu predstavke pravnog ili fizičkog lica izvršeno je 20 vanrednih inspekcijskih nadzora. Od ukupnog broja nadzora 173 je izvršeno sa nalogom, a 27 je obavljeno bez naloga. Urađeno je 18 kontrolnih nadzora. Jedan nadzor je obavljen kod neregistrovanog subjekta. Izrečeno je 10 upravnih mera. Za 26 privrednih subjekata donete su mere za otklanjanje nepravilnosti, a naložen je jedan upis u Osnovni registar. Inspektori su prilikom kontrole zatekli 5 neprijavljenih radnika ,,na crno,, od kojih 2 radnika ,, na crno,, kod privrednih subjekata i 3 radnika kod neregistrovanih privrednih subjekata. Podneto je 2 zahteva za za pokretanje prekršajnog postupka registrovanih privrednih subjekata.

Vršeni su nadzori povodom predstavki stranaka i drugih fizičkih lica u oblasti radnih odnosa i bezbednosti i zdravlja na radu i nadzori teških i kolektivih povreda na radu. Aktivnosti su preduzete i kod neregistrovanih privrednih subjekata, koji nisu upisani u odgovarajući APR.
U skladu sa trenutnom epidemiološkom situacijom vršene su kontrole poslodavaca koji obavljaju delatnost trgovine na malo i ugostiteljsku delatnost.

Prisutan je visok stepen rizika oboljevanja virusom Kovid-19 usled neposrednog kontakta zaposlenih i kontrolisanih poslodavaca.

Republički turistički inspektor Živadin Bošković, je izvršio 24 inspekcijska nadzora prema nadziranim subjektima, od kojih 23 vanredna i 1 KIR. Izvršena su 2 vanredna inspekcijska nadzora na osnovu predstavke pravnog ili fizičkog lica, a svih 24 nadzora bili su nenajavljeni. Sa nalogom je izvršen 21 inspekcijki nadzor, a 2 inspekcijska nadzora izvršena su bez naloga. Za mesec januar izrečeno je 5 upravnih mera privrednim subjektima i to 3 mere registrovanim privrednim subjektima i 2 neregistrovanim. Zapisnički su naložene mere za otklanjanje nepravilnosti prema 3 subjekta od kojih su prema dva subjekta naložene mere upisa u osnovni registar i zabrana obavljanja delatnosti. Ukupno je podneto tri prijave za kažnjavanje nadziranih subjekata i to jedan zahtev za pokretanje prekršajnog postupka protiv registrovanog subjekta i dva zahteva protiv neregistrovanih subjekata.

Šef Odseka za sanitarni nadzor Vladan Rašić, naglašava da je zbog epidemije virusom COVID-19 izvršen veliki broj inspekcijskih nadzora, ukupno 5187, od toga redovnih 199 nadzora, vanrednih 4981 i kontrolnih 124 (terenskih i kancelarijskih). Doneto je 5019 rešenja i to iz redovnog nadzora 128 i 4891 iz vanrednog. Oblasti nadzora su bili ugostiteljski objekti, objekti prometa hrane, objekati za negu i ulepšavanje lica i tela, zdravstvena ispravnost vode za piće u objektima od većeg društvenog značaja, objekti za proizvodnju hrane, lica koja podležu sanitarnom nadzoru, nadzor nad imunizacijom određenih kategorija stanovništva, nadzor nad objektima proizvodnje flaširanih voda, dijetetskih i kozmetičkih proizvoda, dečije hrane i kašica. Vršen je nadzor nad objektima centralnog vodosnabdevanja, seoskih vodovoda, česmi i izvorišta, nadzor nad objektima zdravstvene i prosvetne delatnosti, objektima sporta i rekreacije i graničnim prelazima u Republici Srbiji. Od 22. 12. 2020. godine i u toku meseca januara 2021. godine obolelo je 5049 lica od COVID-19 (pozitivni ) sa ukupno 4805 lica u kontaktu. Obavljane su pojačane kontrole ciljanih vanrednih nadzora nad objektima pod sanitarnim nadzorom, sa primenom protivepidemijskih mera na suzbijanju COVID epidemije samostalno, kao i zajedničkom akcijom sa komunalnom policijom i republičkom inspekcijom u zajedničkim koordinisanim nadzorima. Nadzirani su „Vakcinalni punktovi“ na području Mačvanskog okruga u formi službenih savetodavnih poseta, shodno stručnom metodološkom uputstu. Poslove su obavljala 3 inspektora, a nedostatak vozila je i dalje problem, jer od ukupno tri vozila, dva su za otpis. Usled pojačanog rada prisutan je nedostatak tonera.

Šef Odseka veterinarske inspekcije Jasmina Kojičić Stefanović, navodi da je izvršeno 567 nadzora, od čega 75 redovnih i 492 vanrednih. Kontrolnih nadzora bilo je 123. Doneto je 129 rešenja i podneto 129 prekršajnih prijava. Na ime taksi u Budžet Republike Srbije uplaćeno je oko 2.000.000 dinara. Predmet kontrole bili su ugostiteljski objekti i objekti za promet hrane, objekti za klanje životinja i preradu mesa, objekti za preradu mleka, inspekcijska kontrola karantiranja svinja, kontrola prilikom izvoza životinja i namirnica animalnog porekla i izdavanje sertifikata, kancelarijsko kontrolisanje gazdinstava zbog obeležavanja svinja i kretanje goveda. Pripremani su izveštaji za FVO iz Brisela i prisustvovanje ZOOM sastancima i edukacijama. Radilo je 8 inspektora, a jedan je odsustan zbog pozitivnog rezultata na COVID-19. Kancelarijskim i terenskim nadzorom kontrolisano je kretanje i obeležavanje svinja i goveda, a postupalo se i po prijavama građana. Problem je i dalje nedovoljan broj službenih vozila-nedostaju dva vozila za Šabac i jedno za Loznicu.

Elektronske sednice kolegijuma održavaće se i ubuduće, usled nestabilne epidemiološke situacije izazvane virusom COVID-19


Koordinator republičke poljoprivrdne inspekcije Goran Bošković navodi da je inspekcijske poslove obavljalo dva inspektora. Izvršeno je 99 nadzora,od kojih je 16 redovnih i 83 vanredna. Doneto je 5 rešenja iz vanrednih nadzora. Oblasti nadzora su:promet alkoholnih i bezalkoholnih pića u trgovinskim i ugostiteljskim objektima, kontrola proizvodnje vina- provera i overa obrazaca za izvoz vina u EU, uzorkovanje vina sa geoporeklom, kontrola maloprodajnih objekata sa aspekta bezbednosti hrane, kao i kontrolisanje dodatnih higijenskih mera i postupaka u cilju sprečavanja na najmanju moguću meru rizika od kontaminacije virusom COVID-19. Većina nadzora bila je vezana za mere u cilju sprečavanja širenja virusa COVID-19.

Republički inspektor za zaštitu životne sredine Branislava Tešić, navodi da je izvršeno 22 vanredna nadzora. Redovan inspekcijski nadzor obavljen je prema Godišnjem planu Sektora za nadzor i predostrožnost u životnoj sredini i nadzori prema zahtevu Uprave za agrarna plaćanja. Oblast nadzora bila su ispunjenost uslova zaštite životne sredine, posebni tokovi otpada i seveso postrojenja.

Inspekcijske poslove obavljalo je 3 inspektora. Republički vodni inspektor Dragan Tadić je do odlaska na bolovanje izvršio kontrolni inspekcijski nadzor i doneo Rešenje o otklanjanju nezakonitosti u Opštini Krupanj, vezano za uspostavljanje prirodnog režima na reci Brštici. Upućeno je 7 obaveštenja lokalnim samoupravama u Mačvanskom upravnom okrugu u vezi izrade Operativnog plana za odbranu od poplave na vodama II reda, doneto je 15 naloga za inspekcijski nadzor inspektorima u Odseku vodne inspekcije Smederevo a urađena su 3 mesečna izveštaja za Odsek vodne inspekcije Smederevo.

Republički fitosanitarni inspektor Miroslav Aleksić je izvršo 17 kontrola, od kojih je 1 kontrola po Uredbi za izvoz voća i povrća u Rusku Federaciju, 3 kontrole iz oblasti prometa sredstava za zaštitu bilja(pesticida), 3 kontrole iz oblasti prometa, prepakivanja i preatestiranja semena poljoprivrednog bilja, 3 kontrole iz oblasti prometa sredstava za ishranu bilja (đubriva) i 7 kontrola iz oblasti zdravlja bilja. Izdato je i 7 sertifikata.

Republički šumarski i lovni inspektor Aeksandra Đurković sa sedištem rada u Šapcu obaveštava da je izvršeno 15 nadzora i da nije bilo problema u radu.

Republički zdravstveni inspektor Ivana Antonijević je sačinila bazu podataka imunizacije na Mačvanskom, Kolubarskom, Zlatiborskom i Moravičkom upravnom okrugu koja obuhvata tabelarni pregled objekata u kojima se vrši imunizacija. Reč je o zdravstvenim ustanovama koje sprovode postupak imunizacije, kao i punktove van zdravstvenih ustanova. U cilju uspešnog i efikasnog sprovođenja imunizacije vršiće se redovno ažuriranje podataka vezano za punktove van zdravstvenih ustanova. Radila je i kao ispomoć sanitarnim inspektorima.

Pored redovnih nadzora republički inspektori su angažovani i u kontrolama objekata vezano za primenu mera koje su u funkciji suzbijanja širenja epidemije COVID-19. Izveštaji o ovim kontrolama se na dnevnom i nedeljnom nivou dostavljaju Radnoj grupi za suzbijanje širenja epidemije.
Kabinet načelnika Vladana Krasavca

Najnoviji broj

25. april 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa