Berza

  • aero 900 ▲ 12,50%
  • dinnpb 5.499 ▲ 12,94%
  • fint 560 ▲ 2,75%
  • jmbn 5.105 ⚫ 0,00%
  • kmbn 2.530 ▼ -0,39%
  • kmbnpb 870 ⚫ 0,00%
  • niis 570 ▲ 3,45%
  • trgom 902 ▲ 0,22%
(27. februar 2020.)
Igračke za veliku i malu decu - dronovi

Svi bi da lete

Ispunjenje sna o letenju. Dostupnost dronova i FPV upravljanje su faktori privlačnosti novog hobija, mladih i starijih generacija. Spoj kreativnosti i znanja. Potrebna ulaganja. Želja osnivanje udruženja u Šapcu. Zakon jasan, potrebno je samo da se poštuje
Svi bi da lete
Uz nevidljivost, mogućnost letenja je sigurno najpopularnija super moć koju bi čovek izabrao. Dečaci sanjaju da budu piloti, otisnu se u oblake i upravljaju čeličnim pticama. Nekima san postane java i ponosno obuku uniformu, a ostali maštarije ostvare na malo drugačiji način.
Takmičenja daljinski kontrolisanih modela aviona unela su mini revoluciju u razvitku nove discipline, a tokom poslednjih godina pristupačnost modernih dronova omogućava ljubiteljima vazdušnih vratolomija da kreiraju novi hobi. Trke dronova još su za mnoge nepoznanica, ali su istovremeno i sve popularnije. Ova aktivnost svoju vidljivost i viralnost duguje društvenim mrežama koje se oslanjaju na video sadržaj. Dok gledate kako neko „jezdi“ nebeskim plavetnilom u vama se budi želja da preuzmete kontrolu i budete glavni akter. Šapčani Dalibor Mikić i Nemanja Jovičić dele uspomene iz srednje škole, ali i pasiju prema dronovima.
Dalibor: Gledali smo različite sadržaje na You Tube i zainteresovali se. Na Aliekspresu smo pronašli male dronove čija je cena bila oko 14 dolara. To je bio inicijalni momenat i okidač za nabavku narednog, naravno uz njega su došle i bolje performanse. Potom je usledio i naredni korak, trkački dron i to nas je „uvuklo“ u drugi svet. Suština je da kupujemo delove i da sklapamo letelicu prema svojim idejama i potrebama.
Nemanja: Početak je bio neverovatan, iako smo i sada laici. Još bolje smo se osećali kada smo probali dron van kuće. „Leteli“ smo koliko nam je vreme dozvoljavalo i čekali pogodan trenutak da to ponovimo. Prve reakcije okoline su različite. Ipak, zajedničko svima je to što bi da isprobaju dron. Svi bi želeli da lete.
Do nedavno je upravljanje bilo ograničeno na vizuelno praćenje letelice što je otežavalo sam let oko potencijalnih prepreka i udaljavanjem od onoga ko kontroliše dron. Uvođenjem kamere ne samo da je rešen problem preglednosti i kontrole, nego je i iskustvo podignuto na viši nivo. Osoba koja „drži“ kontrole nije puki navigator, nego virtuelni pilot. Dostupnost dronova i FPV upravljanje su faktori privlačnosti novog hobija, mladih i starijih generacija. Ukoliko ne poznajete terminologiju FPV je skraćenica za „first person view” (eng. pogled iz prvog lica) i ovaj koncept je pre deceniju uveo Kanađanin Denis Graton.
Nemanja: Naočare koje nosimo nam pomažu da osetimo iskustvo letenja. Vidimo osnove, ali se trudimo da vozimo van naseljenog mesta. Kako volimo da vreme provodimo u prirodi, želimo da istražujemo nedovoljno dostupne lokacije.
Dalibor: Adrenalin je pokretač, iskustvo iz prve ruke, osećaj. Kada stavimo naočare upuštam se u svoj svet. Zbog toga se trudimo da letovi budu u prirodi. Ipak, to nam je i ideja da vidimo, istražimo. Kada smo prvi put krenuli tek tada sam video kako izgleda Stari grad iz ptičije perspektive i to je nešto posebno. Osećaj se stvara i gradi lagano. Kada sa malog drona pređete na onaj FPV razlika je kao kada se vozite avionom i automobilom.
Komercijalni dronovi dostupni u prodavnicama ne zadovoljavaju potrebe iskusnih letača i stoga oni teže da kreiraju nešto po svojoj meri. Izazov je poboljšati performanse, a zadovoljstvo kada vidite da izum funkcioniše i „živi“.
Nemanja: Kada kupite dron u prodavnici, imate određen set instrukcija i to je to. Kada sklapate možete da birate, kao što je brzina. Svaki parametar kontrolišete. Ipak, postoji i mali problem, upravljanje. Velika je verovatnoća da ćete ga „slupati“ prilikom prve vožnje. Ono što može biti prepreka da se neko upusti u ovu avanturu je novac. Potrebna su izvesna, ne baš mala ulaganja. Kod nas trkački dronovi nisu mnogo zastupljeni. Što ne znači da ih nema u većim sredinama kao što je Beograd, ne u velikoj meri, ali ih ima. Postoje i udruženja. Nadam se da ćemo ostvariti svoju ideju i osnovati svoje u Šapcu
Dalibor: Potreban vam je početna suma novca koja nije zanemarljiva. Reč je o nekoliko stotina evra i ovo je skup hobi. Trkački dronovi su namenjeni starijoj populaciji, ali treba biti oprezan. To je i suština, da bude zabavno, ali da ne ugrožavate druge.
Za konstruisanje drona, osim početnog finansijskog faktora potrebno je i znanje, ali i ideja šta želite. Nemanja i Dalibor ističu da konstruisanje letelice donosi užitak kao i krstarenje okolinom.
Nemanja: Potrebna je dobra volja, osnovno znanje i svako može da se oproba. Što više ljudi ima to sve brže napreduje. Možemo da razmenjujemo znanja i rešavamo sve probleme koji se mogu javiti tokom konstrukcije drona. Kada imate osnovu sve je lakše, posle je samo nadogradnja. Mali dronovi su idealni za decu, to je primereno za njih. Komande su jednostavnije i mogu da se igraju.
Dalibor: Budućnost je da imamo letelice. Mislim da će zameniti helikopter i omogućiti svima da budu piloti. Ovo je dobra osnova za razvoj svega. Kada smo sklopili dron i kada je poleteo, osećali smo nešto više od sreće, teško opisivo rečju.
Iako dronove možemo okarakterisati kao igračke potrebno je pridržavati se nekih zakonskih i zdravorazumskih načela. Pre svega kada je u pitanju bezbednost.
Nemanja: Dron koji posedujemo pripada kategoriji od 0,5 do 6 kilograma, može da razvije brzinu od 30 kilometara na čas, da leti sto metara visoko. Zakonom je jasno definisano šta je dozvoljeno, a šta ne.
Dalibor: Šabac ima dovoljno prostora gde mogu da se koriste dronovi, van urbanog gradskog jezgra. Ljudi nekada ne poštuju ono što bi trebalo, iako nema razloga za to. Moja konačna poruka je - Samo oprezno i sve će biti u redu.
M. Ž.

Najnoviji broj

2. april 2020.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa