22. decembar 2022.22. dec 2022.
Foto: Glas Podrinja

Foto: Glas Podrinja

Mia čet bot nove usluge

Brže i efikasnije do izvoda iz matične knjige rođenih

„MIA je dodatno unapređena i osim informacija građani mogu da putem četbot servisa ostvare usluge kao što su prijave komunalnog problema i poručivanje izvoda iz matične knjige rođenih i državljana. Ono što je najnovija usluga je e-zakazivanje termina za zaključenje braka“, ističe Stefanos Jokić, projektni menadžer NALED-a
Digitalna gradska asistentkinja MIA čet bot dostupna je za građane Šapca od oktobra protekle godine. Usluga je 24 časa dnevno dostupna za upite o najvažnijim gradskim temama i informacije o najvažnijim administrativnim procedurama. MIA zamenjuje odlaske na šaltere i pružanjem informacija u realnom vremenu donosi velike uštede građanima, privredi i lokalnoj samoupravi, ističu iz NALED-a. Od nedavno spektar je proširen i na nove usluge koje omogućavaju građanima da efikasnije realizuju određene administrativne procedure, kao što je dobijanje izvoda iz matične knjige rođenih i potvrda o državljanstvu.

-Mia je dostupna 24/7 putem Viber aplikacije i veb sajta lokalne samouprave. U početku MIA je pružala informacije o administrativnim postupcima (roditeljski, dečji dodatak, izdavanje poreskog uverenja, informacije o izdavanju izvoda iz matične knjige rođenih i državljana. Sada, dodatno je unapređena i osim informacija građani mogu da putem čet bot servisa ostvare usluge kao što su prijave komunalnog problema i poručivanje izvoda iz matične knjige rođenih i državljana. Ono što je najnovija usluga je e-zakazivanje termina za zaključenje braka -ističe Stefanos Jokić, projektni menadžer NALED-a i dodaje da su dostupne informacije i za privrednike, investitore o načinu i uslovima poslovanja na lokalu.
MIA je pilot projekat usmeren ka efikasnijem radu gradskih administracija na usluzi građanima. Više od 12.000 korisnika je tokom oktobra i novembra koristilo aplikaciju i Viber servis.

-Cilj projekta je da pokaže funkcionalnu primenu čet bota na lokalnom nivou kako bi građani imali pristupačnije i efikasnije usluge, informacije. Ideja je da se putem aplikacije informišu kako ne bi morali da dolaze do šaltera u gradskim upravama i na taj način uštede vreme. Pored koristi za građane ovo je značajno i za lokalnu samoupravu koja će unaprediti kvalitet pružanja informacija, usluga i rasteretiti gradske službenike koji su zaduženi za poslove informisanja građana o određenim administrativnim postupcima

Projekat regionalnog karaktera koji se sprovodi u Srbiji i Bosni i Hercegovini. Sombor i Šabac su jedine dve lokalne samouprave koje imaju gradsku digitalnu asistentkinju, a podržan je od strane strane nemačkog saveznog ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj, kroz razvojni develop program, koji sprovode Nemačka razvojna saradnja (GIZ), NALED i SAGA u saradnji sa Gradskom upravom grada Šapca.
M. Ž.

Najnoviji broj

25. april 2024.

Најновији број
Verified by Visa MasterCard SecureCode
American Express MaestroCard MasterCard Visa
Banka Intesa